TEMA 18 "SOMETHING YOU BOUGHT"

1kommentarer

Alltså.
Jag tyckte det här temat var svårt i all sin enkelhet.
Vad har jag köpt?
Ett hus, en klänning, en liter mjölk. Jag kan ju välja vad som helst, så det ska väl inte vara svårt?

Men jag vill ju gärna ha en liten tanke bakom.

Kanske något jag köpt speciellt till mig själv?
Det där fina halsbandet jag köpte för lite sedan, när jag fick pengar till något som skulle vara till bara mig.
Jo, det skulle nog kunna bli ett fint foto.

Eller något jag köpt idag, som visar något om just denna dagen.
Men jag har ju inte köpt nåt.

Tills nu!
För kiosken vid stranden var öppen och mina barn fick välja.
Glass ville de inte ha, utan denna kemiska blandning ni kan se nedan.
Det hörde dessutom ihop med en vattenpistol så det var väl det som lockade.

Så, här kommer det.
Nåt jag köpt.

1 kommentarer

Micke

19 May 2012 06:06

Ämnet rymmer ju massor..fast det blev några sketna tabletter hos mig!

Kommentera

Publiceras ej