Jag hatar att dammsuga

3kommentarer

Fem hittade fyrklövrar. En katt och en tvååring som jagar en stackars groda och en skämtsam kommentar om det brända köttet på grillen.

Dagens inlägg var planerat.

Men sen gjorde min hjärna en trist koppling och insåg att enda kvällen att hinna städa var denna och den enda att göra det var jag.

Plötsligt var jag inte lika öppen för livets små välsignelser. Diskmaskinen tömdes med kraft och brak och irritationen steg över soft-close i lådor och skåp som inte går att slå i.

Den stackars maken vågade be om en kyss innan avfärd till jobb men tyckte jag såg sur ut. Jag förklarade att jag inte tycker det är så roligt att städa. Kanske uttryckte jag detta med lite starkare ord.

Modig som han är ringde han dock strax och förklarade att han kunde ta nedervåningen imorgon.

Med frenesi har jag attackerat golven, dammsugit hårt och snabbt, dängt mattor i stenläggningen och morrat åt allt och alla.

Och jag längtar efter robotdammugaren jag köpt som snart ska komma på posten. Måtte den fungera.

Ingen positiv slutkläm. Jag skulle kunna men jag vill inte.

3 kommentarer

Birgitta

15 Jun 2012 09:14

Det är ärftligt.

Caroline M

17 Jun 2012 13:53

haha

Caroline M

17 Jun 2012 13:54

visst är det ändå skönt att vara lite arg ibland

Kommentera

Publiceras ej