Dagens outfit och makeup

5kommentarer

Sånt här skriver bloggare om.
Jag brukar skoja om min mode-analfabetism och hur komiskt det skulle vara att göra dagens outfit med mig.
Men å andra sidan.
Jag tänker ganska mycket på det.

Dagens outfit är ganska strikt, med svarta byxor, svart top, en klarblå cardigan som matchar min ögonfärg och svarta stövletter med klack.

Makeupen är grundad med serum, fukt och en matt foundation. Sedan ett rosa friskt sommar-rouge med lite skimmer i och ögonskuggor i lila, plommon och guldbrunt. Mascaran är svart och jag har valt en som separerar och förlänger. På läpparna ett neutralt glans. Allt från Mary Kay förstås.

Varför valde jag då detta?

Jag ska hålla ett föredrag idag och jag har valt kläder efter de som ska komma och lyssna.
Igår var det andra som lyssnade och då valde jag flanellskjorta, jeans och sneakers och en enklare makeup.
För att jag vill passa in i målgruppen.

Är jag smart, eller tänker jag bara för mycket?



5 kommentarer

Anna

14 Jun 2012 11:09

Smart!

Birgitta

15 Jun 2012 09:10

Helt rätt. Det kallas matchning.

Caroline M

17 Jun 2012 13:52

du är i alla fall väldigt väldigt fin

Tobbe

17 Jun 2012 16:02

Som en som sysslar med kommunikation säger jag:

Helt rätt tänkt! =)

Maria

17 Jun 2012 19:46

Tack ska ni ha. Jag träffar inte alltid så mycket folk i mitt jobb förutom "de gamla vanliga", så det kan lätt gå överstyr när jag väl ska kommunicera. Ändå kan jag hålla på med "casual friday" och annat i min egen lilla värld för att jag tycker det är kul. Jag har dock ännu ej vågat ha min kostym. Synd va? (Vem-tror-hon-att-hon-är-rädsla)

Kommentera

Publiceras ej