Avslutning och nystart

0kommentarer

I går firade vi världens gladaste student.
Jag lärde känna honom när han precis slutat tro på tomten, och nu är han stor pôjk.

Å vad jag minns.
Varje år vid studenttider, blommande syrener och gula rapsfält tänker jag på skolavslutningar.

Småskolan, prickig kjol och smockfull kyrka.

Jag minns när jag slutade nian och promenerade hem till min bästa vän med fina betyg i ett kuvert i handen.

Framför allt minns jag studenten. Ung, förälskad, visste allt och inget. Livet började, alla möjligheter fanns!

Jag vill leva så nu också. Tro att alla möjligheter finns.

Ni vet hon självkänsla-Mia? (Ja, jag har gått på självhjälpsbokstrenden. Det kan väl vara värt ett försök att finna lyckan i 3 pocket betala för 2?)

Men iallfall. Jag har börjat att varje dag skriva vad jag är glad för, vad som är mindre bra och vad jag längtar efter. Jag har inte hållt på så länge, men det blir tydligt vad jag behöver förändra och vad jag längtar efter.

Alla möjligheter finns! Bara att börja jobba mot målet!

Kommentera

Publiceras ej