9. Frukost

1kommentarer

Kollade just vad dagens tema var. Aha, frukost. Det är ju så dags.
 
Vilken tur då att jag dokumenterat den! Eller dem, rättare sagt. Äter alltid två frukostar; lite hemma innan jag sticker till jobbet och sen har vi frukostrast efter ett par timmar när jag äter lite mer.
 
Jag och en kollega har fått för oss att räkna kalorier. Syftet är att jobba bort semesterfluffet som gör att byxorna sitter lite för tight. Appen räknar ut en siffra på antalet kalorier man får äta per dag, för att nå den vikt man vill. Och det är alldeles för lite, tycker jag. Så jag för röda bockar i protokollet varenda dag. Vi har ingen aning om hur man äter kalorisnålt utan att gå hungrig. Appen har tagit över våra liv. Vi sitter och knappar in allt vi äter och suckar för att kalorierna tar slut för fort. Min ambitiösa kollega har klarat några dagar, men jag vägrar gå hungrig. Viktminskningen hittills är knappt mätbar, gissar att den är inom vågens felmarginal.
 
Märker att jag fuskat lite på frukosten idag, jag dack ju kaffe också. Får ordna det genast.
 

1 kommentarer

Anna

09 Aug 2012 22:37

Man går inte ner (varaktigt) i vikt genom att svälta sig...

Kommentera

Publiceras ej