6 juni

1kommentarer

Ledig idag! Mitt i veckan! Så skönt, så skönt, så skönt.

Men vänta nu, varför är jag ledig? Just det. Nationaldagen. Eller var det Svenska Flaggans Dag?
Och varför? Var det nån som kröntes? Kan inte minnas.

För mig är midsommar Sveriges nationaldag! Då går vi man ur huse i fina kläder, i sällskap med vänner och familj, vi har traditioner, lekar, mat och fest och Sverige är som vackrast i grön och blommande skrud.

Men idag, helt ärligt, jag fattar ingenting.

Kommunen har säkert nån firning. Kanske ett kommunalråd som talar för ett tomt torg i en skorrande mikrofon, innan en kör sjunger en sång som blåser bort i den kalla vinden.

Kungen ställs ut i TV.

Jag tycker att det känns lite stelt. Vi går förvirrat runt och firar pliktskyldigt men vet inte riktigt hur eller varför.

Men jag är ledig idag! Underbart!

 

1 kommentarer

Anna

09 Jun 2012 15:27

Haha... Jag håller med!

Kommentera

Publiceras ej