Träning

0kommentarer

Jag har tränat, för första gången på väldigt länge.
Det sitter i muskelminnet, jag vet hur man gör.

Jag vill ju vara i form, vältränad.

Jag vill bli av med min onda rygg och ömma axel och pösmage.

Jag har alltid varit den irriterande hurtiga människan som jagat ut andra.

Och nu har jag suttit still i ett år. Tills igår.
Det känns. Göttont.

Varför tränar jag inte?
För att jag varit så trött så trött. Tappat orken och lusten, det blev ett krav, ytterligare något som skulle schemläggas, som måste göras.
För att jag inte vill springa iväg från den lilla tid jag har tillsammans med min familj.

Men ibland kanske det är bra att springa iväg en stund.

Men jag hittade lite ork och tid såhär på semestern.

Jag vill hitta träning som ger energi, som skapar glädje och kraft. Inte tvång, krav och tidspress.

Vi får se hur det går.

Kommentera

Publiceras ej