TEMA 8 "YOUR SKY"

1kommentarer



Här är en bild på my sky, kvällshimlen nere vid havet.
Något av det finaste jag vet.
När jag gick på gymnasiet brukade jag cykla ner till havet och sitta en stund i lugn och ro och titta på solnedgången. Underbart!
Nu bor jag på en annan plats, men fortfarande lika nära havet. Kan jag inte vara utan.

Via http://ingenvanligdag.blogg.se kan du hitta länkar till andra som också kör denna fotoutmaningen!

Här har jag alltså tagit med mig kameran och stativet ner till stranden för att leka lite med slutartider.
Det var mörkt ute och jag snubblade runt bland tång och stenar. Stativet ville inte stå rakt utan benen sjönk ner i sanden. Kameran hade jag inte heller lyckats skruvat fast ordentligt så den hängde lite på sniskan. Svårt att åtgärda där i mörkret. 

Men hursomhelst. Såhär blev den bästa bilden (F/13, ISO 200, exponeringstid 60 sekunder). Jag hade hoppats på mindre brus. Det flög två blinkande flygplan förbi och jag trodde att de skulle synas som lysande streck på himlen, men de fastnade visst inte.

Jag får snubbla ner i mörkret en annan kväll och öva lite mer, så kanske jag kan leverera en skarpare bild på kvällshimlen där jag bor. Tips?

1 kommentarer

Birgitta

08 May 2012 17:13

Jag gillar verkligen dina bilder o texter. Lika intressant varje dag att se vad du associerar till. Keep on!

Kommentera

Publiceras ej