TEMA 4 "LETTERBOX"

4kommentarer



När vi åkte till farmor och farfars sommarstuga satt jag och min syster i baksätet och spanade efter brevlådorna. Det var där man skulle svänga in. Vägen var sandig och mjuk med gräs i mitten. Dagarna i stugan somriga. Sjön vacker men kall. Farmors famn varm. Mulltoa, sandlåda och hammok. I garaget fanns farmors ateljé som luktade oljefärg. Hon var konstnär min farmor och vet ni, nu när jag köpt min kamera börjar jag tro att en liten konstnär bor i mig också nånstans.
Långa rader med brevlådor är sommar för mig. Detta är inte farmor och farfars. Bilden är tagen i ett sommarstugeområde nära där jag bor. Hos någon annans farmor och farfar.

4 kommentarer

Micke

04 May 2012 17:16

Många stugor är det där iaf!

LiseLotte

04 May 2012 18:00

Så har vi också det på landet - i rad :-) Fast lådorna är lite olika i höjd och utformning.

Birgitta

04 May 2012 22:37

Vilka sköna sommarveckor vi hade där. Doften av oljefärg o sommarstuga. Fint beskrivet av dig. Jag tror du fått farmors konstnärliga ådra både bild- och skrivarkonst.

Mia

05 May 2012 11:17

Din beskrivning är både sann, vacker och konstnärlig, liksom din bild. Trots att du aldrig nämner ordet sol känner jag hur solen glittrar i Vätterns vatten och hur fnisset stiger när jag tänker på seriestrippen "Hjälp en ungdom" på mulltoan.

Kommentera

Publiceras ej