TEMA 10 "CHILDHOOD"

4kommentarer



Jag tänker inte orda om min egen childhood.
För just nu finns det två andra childhoodar som är mycket viktigare för mig.

"En lycklig barndom". Hjälp!
Gudarna ska veta att jag gör så gott jag kan.
Älskade ungar.

Hämtade två regntroll på förskolan.
Själv var jag klädd i höga klackar, tunna byxor och jobbtrötthet.

-Mamma jag vill gå ner till havet!
Tröttheten svarade enstavigt:
-Nej, det går inte, det regnar ute.

Varför sa jag så? Varför säger man NEJ per default?

-OK, vi går ner till havet. Mamma ska bara ta på sig regnkläder först.

4 kommentarer

Anne

10 May 2012 15:33

Härlig bild!

Lena

10 May 2012 16:55

Underbar bild på fina ungar! Gott att du fick med plasket! Det är ju lixom det som är hela grejen med att hoppa i vattenpölar! :)

Margareta

10 May 2012 22:21

Nu har jag tiitat på alla bilder. Jag gillar den här, och din text.

Ullis

12 May 2012 22:41

Bra tänk, att inte alltid bara säga NEJ! jag ska bli bättre på det. :)

Kommentera

Publiceras ej